Reisverslag Tenerife - Juni 2019

In de periode van vrijdag 7 juni tot en met dinsdag 18 juni 2019 vertrokken we naar Tenerife, een onvergetelijke ervaring voor zowel onze gasten als onze enthousiaste vrijwilligers.

Op vrijdag 7 juni verzamelden de vrijwilligers zich om 08.30 uur aan de Geusselt voor het begin van onze reis naar Tenerife. Voor ons, studenten van de Leeuwenborgh - Sophie Schelberg, Clémence Theunisz, Marijke Meurs en Yori Brull - was het een spannende onderneming. Een groot deel van onze gasten vertrok met de bus vanaf de Geusselt richting Eindhoven, terwijl anderen rechtstreeks naar de luchthaven gingen. Eenmaal op de luchthaven had elke vrijwilliger zijn of haar eigen taak. Zo hield ikzelf (Marijke) me bezig met de logistiek: het inklappen en vastmaken van alle rolstoelen. Andere vrijwilligers assisteerden de gasten bij toiletbezoeken, verzorgden de koffers, of hielpen de gasten in hun rolstoelen op de luchthaven. Nadat alles was ingecheckt en we door de douanecontrole waren gegaan, konden we eindelijk aan boord van het vliegtuig naar Tenerife. Na een kleine vertraging stegen we op en zetten koers naar Tenerife. Eenmaal aangekomen in Tenerife, hielpen we met het in elkaar zetten van alle rolstoelen voordat we door de douane gingen. Nadat we onze koffers hadden verzameld, stapten we in de bus richting ons hotel in Los Cristianos. Hier genoten we van ons avondeten en pakten we onze koffers uit.

Op zaterdag 8 juni hadden we een rustige ochtend en kon iedereen uitslapen. Na het ontbijt liepen we gezamenlijk naar een winkelcentrum op ongeveer 500 meter afstand. Hier hebben we gewinkeld en genoten van een drankje op het terras. Vervolgens liepen we terug naar het hotel, waar sommige gasten konden uitrusten of van het zwembad konden genieten. 's Middags wandelde een kleine groep naar de boulevard, waar we van het uitzicht genoten. 's Avonds sloten we de dag af met een gezellige tijd op het terras.

Op zondag 9 juni was er 's ochtends een grote markt in Los Cristianos met verschillende kraampjes met kleding en sieraden. Na een bezoek aan alle kraampjes streken we neer op het terras aan de boulevard. Later op de middag ontspanden we bij het zwembad.

Op maandag 10 juni namen sommige gasten 's ochtends deel aan een uitstapje naar het Arona Hotel. Vanaf het terras genoten we van het prachtige uitzicht op de zee en de boulevard terwijl we genoten van een drankje, koffie met gebak of een lekker ijsje. 's Middags konden gasten rusten of van het zwembad genieten, en 's avonds was er een show in het hotel.

Op woensdag 12 juni bezochten we een groot winkelcentrum in Playa de las Américas, waar we uitgebreid konden winkelen. 's Avonds werden we welkom geheten door de directie van het hotel, Dhr. Fischer en zijn staf, met een hapje en een drankje. Na het welkomstwoord genoten we samen op het terras van het hotel.

Op donderdag 13 juni bracht een groot deel van de groep een bezoek aan het Loro Parque, een van de mooiste dierentuinen van Europa. Hier genoten we van maar liefst vier shows met dolfijnen, zeehonden, orka's en papegaaien. Na de shows verkenden we het park verder, waar nog veel meer dieren te bewonderen waren. Iedereen genoot van deze dag in het Loro Parque.

Op vrijdag 14 juni maakten we een excursie naar Puerto de la Cruz, waar we genoten van de terrasjes, winkels en natuurlijk het uitzicht. In Puerto de la Cruz zijn de stranden zwart vanwege het vulkanische zand, iets wat de meeste gasten en vrijwilligers nog nooit hadden gezien. Na ons bezoek aan de stad reden we via een toeristische route terug naar het hotel.

Op zaterdag 15 juni hadden we een rustige dag, waarop veel gasten gingen wandelen en genoten van een drankje op de boulevard van Los Cristianos. 's Avonds gingen we naar een Flamenco-avond, waar een groot deel van de groep aanwezig was. Velen van ons raakten niet uitgepraat over hoe prachtig de show was.

Op zondag 16 juni gingen we na het diner naar de mooie fonteinenshow in Playa de Las Américas. De fontein veranderde van kleur en speelde muziek. Ook brachten we een bezoek aan de cactustuin.

Op maandag 17 juni gingen veel gasten naar de boulevard om nog een laatste keer te genieten van het prachtige uitzicht. Helaas kwam er aan de vakantie een einde, en de volgende dag vlogen we weer naar huis. 's Avonds organiseerde het hotel een flamenco-avond.

Op dinsdag 18 juni vertrokken we om 13:30 uur weer richting huis. Op de luchthaven van Tenerife had elke vrijwilliger opnieuw zijn of haar eigen taak. Om 17:15 uur landden we weer op Eindhoven Airport. Na afscheid te hebben genomen van de gasten, die op eigen gelegenheid naar huis gingen, reden we met de bus terug naar de Geusselt. Daar stond het ontvangstcomité al klaar. Nadat iedereen uitgebreid afscheid had genomen, zat deze onvergetelijke vakantie er helaas op.

Wil je meer weten over de reis naar Tenerife? Klik dan hier.