Soorten vrijwilligers

Heb je interesse om vrijwilliger te worden bij Stichting Heinz Bijzondere Vakantiereizen? Ontdek hier hoe onze stichting volledig draait op de inzet van vrijwilligers en welke soorten vrijwilligers we zoeken.

Onze Volledig Vrijwillige Organisatie

Bij Stichting Heinz Bijzondere Vakantiereizen zijn vrijwilligers de ruggengraat van onze organisatie. Alles wat we doen, van het organiseren van reizen tot het zorgen voor onze gasten, is te danken aan de toewijding van onze vrijwilligers. We zijn er trots op dat we een volledig vrijwillige organisatie zijn die zich inzet voor het welzijn van mensen met een beperking.

Welke Vrijwilligers Zoeken We?

We zijn op zoek naar gepassioneerde vrijwilligers met verschillende achtergronden en vaardigheden. De volgende vrijwilligersprofielen worden bijzonder gewaardeerd:

Artsen en Verpleegkundigen (niveau 4, 5 & 6): Als arts of verpleegkundige ben je het medische aanspreekpunt tijdens onze reizen. Je staat klaar om vragen te beantwoorden, medische hulp te bieden en de juiste stappen teWordt vrijwilliger zorgvrijwilliger bij Stichting Heinz Bijzondere Vakantiereizen ondernemen in noodsituaties. Naast medische zorg help je ook bij de dagelijkse verzorging van onze gasten, deel je medicatie uit en voer je verpleegtechnische handelingen uit. Je draagt bij aan een positieve sfeer en begeleidt eventuele stagiaires.

Verzorgenden IG / Helpenden Zorg & Welzijn: Als verzorgende IG of Helpende Zorg & Welzijn ben je onmisbaar voor onze gasten. Je beheerst de Algemene Dagelijkse Levensverrichtingen (ADL) en zorgt voor het welzijn van onze gasten tijdens de reis. Je luistert naar hun behoeften, biedt ondersteuning en signaleert gezondheidsproblemen tijdig.

Facilitair Medewerkers: Als facilitair medewerker zorg je ervoor dat alles soepel verloopt tijdens de reis. Je helpt bij logistieke taken, zoals het vervoeren van rolstoelen, rollators en andere hulpmiddelen. Daarnaast begeleid je gasten, bied je een luisterend oor en draag je bij aan een positieve sfeer in het team. Facilitair medewerkers werken nauw samen met de zorgvrijwilligers om onze reizen mogelijk te maken.

Meld je aan als vrijwilliger Stichting Heinz Bijzondere Vakantie Reizen

Wat wij van al onze vrijwilligers verwachten

Ongeacht je vrijwilligersrol, verwachten we het volgende van al onze vrijwilligers:

• 100% Inzet tijdens de reis: Onze reizen zijn afhankelijk van jouw betrokkenheid en toewijding.
  • Open en Eerlijke Communicatie: Een goede communicatie is essentieel voor een succesvolle reis.
  • Een Professionele Houding: We verwachten een professionele benadering van onze gasten en teamleden.
  • Fysieke Inzetbaarheid: Je moet fysiek in staat zijn om rolstoelen te duwen, grote afstanden te lopen en bagage te tillen.
  • Vereiste Bevoegdheid (Artsen / Verpleegkundigen): Als arts of verpleegkundige moet je een geldige BIG-registratie hebben en bevoegd en bekwaam zijn om verpleegtechnische handelingen uit te voeren.
  • Bijdrage aan een Positieve Sfeer: We streven naar een positieve en ondersteunende omgeving voor onze gasten.
  • Werken Buiten de Muren van een Ziekenhuis / Instelling: Onze reizen vinden plaats in andere omgevingen dan een klinische setting.
  • Beheersing van de Nederlandse Taal: Goede beheersing van de Nederlandse taal is van belang voor effectieve communicatie.
  • Goede Samenwerking: Samenwerken binnen het team is cruciaal voor het succes van onze reizen.

Als vrijwilliger bij Stichting Heinz Bijzondere Vakantiereizen kun je een waardevolle bijdrage leveren aan het welzijn van mensen met een beperking. Samen maken we onvergetelijke vakanties mogelijk!

Ben je benieuwd wat wij jou bieden, welke kosten er vergoed worden en wat je van ons kunt verwachten? Klik dan hier.