Het verhaal achter Stichting Heinz Bijzondere Vakantie Reizen

De oorsprong van Stichting Heinz Bijzondere Vakantiereizen is diep geworteld in het hart en de passie van Heinz Helgers.

Na meer dan 27 jaar waardevolle ervaring opgedaan te hebben als coördinator en verzorgende bij diverse organisaties die aangepaste zorgvakanties organiseerden, stond Heinz in 2018 op een kruispunt. De organisaties waarmee hij jarenlang had samengewerkt, hadden helaas besloten te stoppen met het aanbieden van deze bijzondere vakanties.

Vastbesloten om het recht op vakantie voor mensen die te maken hebben met ziekte, een beperking of zorgbehoefte te blijven verdedigen, besloot Heinz zijn eigen stichting op te richten. Met een mix van vertrouwde gezichten en nieuwe enthousiaste medestanders werd het bestuur van Stichting Heinz Bijzondere Vakantiereizen gevormd.

Sindsdien organiseert onze stichting jaarlijks talloze reizen en dagtochten voor mensen die, om welke reden dan ook, niet meer de mogelijkheid hebben om zelfstandig op vakantie te gaan. Wij geloven sterk dat vakantie een fundamenteel recht is, en dat gezondheidsproblemen nooit een obstakel mogen vormen om van deze welverdiende ontspanning te genieten.

Onze toegewijde inzet is erop gericht om deze bijzondere doelgroep een onvergetelijke tijd te bezorgen. Jaarlijks verwelkomen wij meer dan 300 gasten op onze reizen, en velen van hen keren jaar na jaar terug, wat ons telkens opnieuw voldoening schenkt.

Het is belangrijk op te merken dat Stichting Heinz Bijzondere Vakantiereizen een non-profitorganisatie is, waarbij financieel gewin nooit ons doel is. Onze stichting draait volledig op de kracht van vrijwilligers, de genereuze steun van sponsors en de onvoorwaardelijke bijdragen van donateurs. Samen vormen wij een hechte gemeenschap die gelooft in de kracht van solidariteit en in de waarde van het delen van onvergetelijke momenten, voor hen die dit anders niet meer zouden kunnen realiseren.

Omdat iedereen recht heeft op vakantie!