Heinz Helgers (Voorzitter)

Heinz Helgers - Voorzitter

Mijn reis met Stichting Heinz Bijzondere Vakantiereizen begon na meer dan 27 jaar ervaring opgedaan te hebben als coördinator en verzorgende bij diverse organisaties die aangepaste vakanties aanboden. In 2018 hebben we bewust de keuze gemaakt om onze eigen stichting op te richten. Jaarlijks reisden meer dan 300 gasten met ons mee op zoek naar een onvergetelijke vakantie-ervaring.

Waarom kozen we voor een stichting en niet voor een commerciële instelling? Het antwoord is eenvoudig: niemand in ons team wilde zich verrijken aan het leed van onze medemensen. Met een schat aan ervaring uit die tijd begonnen we deze uitdaging en nam ik de functie van voorzitter van de stichting op me.

Na al die jaren ontstond bij mij de behoefte om nog meer te kunnen betekenen voor de meest kwetsbare medemensen. Jaarlijks zien we een groei in hulpbehoevenden en eenzaamheid, en hier iets aan kunnen doen geeft mij een diep gevoel van voldoening.

Bij Stichting Heinz Bijzondere Vakantiereizen hebben we onze gasten altijd vooropgesteld. Voor degenen die zorg nodig hebben, hebben we een toegewijd team van vrijwillige verpleegkundigen en verzorgenden IG die ervoor zorgen dat onze gasten tijdens hun vakantie de medische zorg krijgen die ze nodig hebben. Hierdoor kunnen ze onbeperkt genieten van een betaalbare vakantie, zowel in binnen- als buitenland, met onze aangepaste luxe bus of het vliegtuig.

Daarnaast verwelkomen we ook mantelzorgers, partners en alleenstaande gasten. Ons logistieke team staat altijd klaar om te helpen met rolstoelen, bagage en begeleiding, zodat onze gasten zich nooit alleen hoeven te voelen op vakantie. We zijn ontzettend trots op deze vrijwilligers. Samen geloven wij dat Iedereen recht heeft op vakantie.

Er is niets zo gezellig als met een groep op reis te gaan. Het ontmoeten van nieuwe mensen, het ontstaan van blijvende vriendschappen, het delen van reiservaringen en het creëren van mooie herinneringen zijn enkele van de hoogtepunten van onze vakanties. Met dit in gedachten zet ik me elk jaar in voor deze bijzondere doelgroep, omdat ik geloof dat iedereen recht heeft op een onvergetelijke vakantie-ervaring