Beste vrienden van de Stichting

De tijd van het jaar is aangebroken om eens terug te blikken op de Bijzondere Vakantiereizen 2019, maar zeker ook om vooruit te blikken op 2020.

In 2018 zijn wij gestart met onze Stichting met 5 reizen en in 2019 waren dit al 8 reizen en een dagreis op 28 november naar de Kerstmarkt in Oberhausen. Hoewel de dagreis en er nog een project voor de deur staat, de Bungalow te Someren in december, kijken wij terug op een zéér geslaagd vakantieseizoen. Dit werd mogelijk gemaakt door zeer enthousiaste vrijwilligers en stagiaires.
Dit jaar mochten we nieuwe gasten en nieuwe vrijwilligers verwelkomen, die zeer tevreden waren over ons concept. Ook bij de stagiaires zijn enkele al met het Stichting “virus” besmet geraakt!

Het bestuur van de Stichting, maar ook de werkgroep, zijn ‘gruuts’ ( trots) dat u zich onvoorwaardelijk heeft ingezet om onze gasten te laten genieten. De mens centraal te stellen en niet de ziekte tijdens deze dagen de regie te laten voeren!
Daarom onze slogan; Iedereen heeft recht op vakantie en samen zijn we sterk!

*** De reis naar Hotel Bad Bevensen was een groot succes en met veel genoegen en plezier kijken gasten & vrijwilligers terug op deze reis. Het hotel lag prachtig gelegen aan de bosrand en binnen
15 minuten lopen, was men in het centrum van de stad. Het Hotel was geheel drempelvrij en de excursies waren super. Daarom hebben wij besloten om deze reis ook in 2020 in ons programma op te nemen.

Op veler verzoek van de vrijwilligers zijn wij op tijd begonnen met het programma van 2020 aangezien zij de vakantieperiode op tijd moeten doorgeven aan hun werkgever.

Voor 2020 kunnen wij 1 nieuwe vakantiebestemming aanbieden!

8 daagse busreis naar Seehotel Rheinsberg in Rheinsberg Duitsland:

Het Vier sterren Seehotel Rheinsberg in Rheinsberg ligt in de deelstaat Brandenburg. Dit hotel is drempelvrij en voldoet aan de huidige eisen op het gebied van aanpassingen, toegankelijkheid en comfort. De zéér luxe kamers zijn voorzien van aangepaste douche en toilet, telefoon, hoog-laagbedden en oproepsysteem. Verder beschikt het hotel over een verwarmd binnenzwembad geschikt voor rolstoelgasten, Sauna, Sporthal en Kegelbaan die allemaal rolstoelvriendelijk zijn. Een ruime recreatieruimte, restaurant, Wi-Fi en een zonneterras met rolstoelvriendelijke paden. De luxe aangepaste touringcar bus staat de gehele reis tot onze beschikking. Tijdens ons verblijf brengen wij een bezoek aan Berlijn, Neubrandenburg, Mecklenburg-Vorpommern. Wij verblijven op basis van volpension.

Onderstaand vindt u een overzicht betreffende de Bijzondere Vakantiereizen in 2020 :

Onze binnelandse reizen

Bungalow Someren:

Deze reis word 2 keer ingepland in 2020 op volgende datums

Van maandag 18 tot en met zondag 24 Mei
   Van maandag 30 November  tot en met zondag 6 December

Onze buitenlandse reizen

Bad Bevensen Duitsland:

Van zaterdag 30 Mei t/m zaterdag 6 Juni

Eurostrand in Leiwen Duitsland:

Van vrijdag 17 t/m vrijdag 24 Juli

Hotel Euvea in Neuerburg Duitsland:

Van zaterdag 8 t/m zaterdag 15 Augustus

Bad Peterstal Duitsland:

Van zaterdag 12 t/m zaterdag 19 September

Seehotel Rheinsberg Duitsland:

Van zondag 4 t/m zondag 11 Oktober

Hotel Mar Y Sol Tenerife Spanje:

Deze reis word 2 keer ingepland in 2020 op volgende datums

Van vrijdag 17 t/m dinsdag 28 April
   Van vrijdag 12 t/m dinsdag 23 Juni

*Wij hebben geen enkele invloed op de vertrektijden van de vliegtuigmaatschappij.

Voor de reis naar Tenerife gelieve een kopie van het identiteitsbewijs of paspoort bij het aanmeldingsformulier toe te voegen.
Wij verwachten van u dat u zelf een reis,- & bagageverzekering afsluit.

Mogen wij in 2020 weer op uw vrijwillige inzet rekenen? We hopen het van harte!
Of weet u iemand die graag als gast of vrijwilliger mee wilt? Bel of mail gerust!
Het verzorgen en begeleiden van onze gasten geeft heel veel voldoening, maar is zeker ook inspannend. Een goede gezondheid is noodzakelijk om dit werk te kunnen doen.

Wilt u zo vriendelijk zijn om het bijgevoegde aanmeldingsformulier voor 31 december 2019 ingevuld naar ons te retourneren. De Stichting zal qua indeling kijken naar de kwaliteit, die de persoonlijke verzorging van de gasten vereist. De toezegging van uw aanmelding kan enkele weken duren.
U krijgt een brief /e-mail of u ingedeeld bent voor het door u aangegeven project of als u als reserve staat ingepland. Op het aanmeldingsformulier staat vermeld welke maat Poloshirt u nodig heeft tijdens die week. Gelieve deze in te vullen.

Arts, Verpleegkundige , Ziekenverzorgende

Stagaires

Vrijwilliger zorg – Facilitair

Stichting Heinz

Met onze groep vrijwilligers zetten wij ons in voor de zeer kwetsbare groep, de gehandicapten met of zonder partner, ouderen, mantelzorgers en alleenstaanden.

Contactinformatie