Veelgestelde vragen

Hieronder lees je de antwoorden op de meest gestelde vragen.
Staat het antwoord op uw vraag er niet bij?  Bel of mail ons.

Voor wie zijn deze reizen geschikt?

Voor iedereen die niet meer alleen op vakantie kan of wil. Gasten die hulpbehoevend of gehandicapt of vereenzaamd zijn en natuurlijk ook de mantelzorger, die tijdens deze vakantieweek ontlast wordt.

Hoe kan ik de vakantiefolder aanvragen?

– Dat kan heel eenvoudig door te hier te klikken.
– Bellen of een mailtje sturen kan natuurlijk ook.

Kan ik via internet een reis boeken?

Dat is niet mogelijk. U kunt wel met een telefoontje of e-mail een optie op een reis nemen. Als er nog plaats is voor de reis van uw keuze, dan houden wij een plaats vrij voor u.

Het Inschrijfformulier moet binnen één week opgestuurd worden naar ons.
Na ontvangst controleren wij het formulier en nemen contact met u op.

Hoe kan ik zien welke reizen nog vrij zijn?

U kunt ons altijd bellen of mailen. Wij moeten kijken of wij de juiste kamer voor u nog
vrij hebben.

Organiseert de Stichting alleen reizen uit de vakantiefolder?

Op dit moment alleen de reizen die vermeld staan. In de Nieuwsbrief staat als er veranderingen plaatsvinden.

Hoe berekent de Stichting de reissommen?

De laagste prijs is voor gasten, die géén zorg en géén begeleiding nodig hebben.

De middelste prijs is voor gasten, die voor langere afstanden een rolstoel nodig hebben.

De hoogste prijs is voor gasten, die zowel de gehele dag begeleiding als verzorging nodig hebben. 

De Stichting probeert de reissommen zo laag mogelijk te houden (dank zij sponsering).
Maar kwaliteit is belangrijker dan een lage prijs.

Wanneer krijg ik de informatie over de geboekte reis?

Als u het Inschrijfformulier opgestuurd heeft, wordt er met u telefonisch contact opgenomen voor een persoonlijk intake gesprek bij u thuis.
Wij kijken samen of de de reis bij u past, welke medische verzorging (indien nodig is), de evt. hulpmiddelen,
dieet enz.
Als het Aanmeldingsformulier ingevuld en ondertekent is, krijgt u binnen 3 weken de schriftelijke mededeling dat u ingedeeld bent voor de reis en alle vertrekgegevens.

Hoe zit het met verzekeringen/ waarom moet ik verplicht een verzekering nemen?

Als u deelneemt aan onze reizen verplichten wij u dat u een reis-, bagage- en annuleringsverzekering afsluit.
Zodat u altijd persoonlijk de schade uitbetaald krijgt.

De Stichting is niet hiervoor aansprakelijk.

Waarvoor heb ik zakgeld nodig?

Zakgeld is een persoonlijke uitgaven zoals consumpties, ansichtkaarten, souvenirs e.d.

Het zakgeld kan ook bij de Reisleider in beheer worden gegeven.

Wat kan ik van de reisbegeleiders verwachten en wie zijn zij?

Het vrijwilligersteam bestaat uit de Reisleider, Hoofdverpleegkundige en Hoofdlogistiek.
Verder gaan er bevoegde en bekwame Verpleegkundigen, Ziekenverzorgenden IG voor de medische verzorging mee.

Het logistiek team zorgt voor de rolstoelen, bagage en begeleid onze gasten of is
gastheer/vrouw, zodat de gast zich nooit alleen hoeft te voelen op vakantie.

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Als je op reis een klacht, vraag of opmerking hebt, is het belangrijk dit direct bij de Reisleider te bespreken. Wij proberen uw klacht dan direct op te lossen.
Mocht u desondanks niet tevreden zijn, kunt u een brief aan de Stichting schrijven.

Stichting Heinz

Met onze groep vrijwilligers zetten wij ons in voor de zeer kwetsbare groep, de gehandicapten met of zonder partner, ouderen, mantelzorgers en alleenstaanden.

Contactinformatie